Οι διακοπές δυστυχώς τελείωσαν! Η επιστροφή των παιδιών στο σχολείο είναι μια περίοδος προσαρμογής που απαιτεί προετοιμασία. Δεν είναι εύκολο για τα παιδιά να περάσουν από την ξεγνοιασιά του καλοκαιριού στο νέο απαιτητικό και αυστηρό ρυθμό του σχολείου.
Μαζί στην Αγορά
Ας ορίσουμε ένα χρηματικό ποσό και ας επιλέξουμε τα φετινά σχολικά είδη παρέα με το παιδί. Ας του αποδείξουμε πως έχουμε εμπιστοσύνη στην κρίση του. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει με την αγορά νέων ρούχων.Αν διαπιστώσουμε πως κάποια περσινά ρούχα δεν του κάνουν πλέον, μπορούμε μαζί να επιλέξουμε κάποια καινούρια.
Σχεδιασμός Νέου Προγράμματος
Νέα Χρονιά δε σημαίνει μόνο διάβασμα . Ας σχεδιάσουμε μαζί με το παιδί ένα πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει τις ώρες του σχολείου καθώς και τις εξωσχολικές του δραστηριότητες για να έχει και το ίδιο το παιδί επίγνωση της εβδομαδιαίας του οργάνωσης. Αυτό θα το βοηθήσει το παιδί να ξέρει τι πρέπει να κάνει και πότε. Σίγουρα από το πρόγραμμα δεν πρέπει να λείπει ποτέ το παιχνίδι και η ξεκούραση.
Και αν δεν θέλει;
Υπάρχουν παιδιά στο σχολείο που αρνούνται πεισματικά την επιστροφή στο σχολείο. Υπάρχουν όμως λύσεις:
Του μιλάμε: Πρέπει να μάθουμε τι είναι αυτό που το κάνει να μη θέλει να πάει στο σχολείο.
Επικεντρωνόμαστε στα θετικά: Εξηγούμε στο παιδί ότι ο μόνος τρόπος να καταφέρει να ακολουθήσει τις σπουδές του και, αργότερα την καριέρα που επιθυμεί είναι ολοκληρώνοντας τη σχολική του εκπαίδευση. Το απολυτήριο λυκείου θα του ανοίξει τις πόρτες για τη μελλοντική του ζωή.
Του δίνουμε στοιχεία: Ερευνούμε διάφορα επαγγέλματα μαζί με το παιδί και μαθαίνουμε τι προσόντα απαιτούνται για να τα κατακτήσει κανείς, καθώς και το ύψος των μισθών που αντιστοιχούν στο καθένα. Του δίνουμε να καταλάβει ότι οι πιθανότητες να επιτύχει στο επάγγελμά που επιθυμεί αυξάνονται με μια καλή εκπαίδευση.
Σχολικός σύμβουλος και δάσκαλος: Είναι σημαντικό να επιδιώξουμε μια καλή σχέση με τους σύμβουλους και τους δασκάλους του παιδιού. Μπορούμε να τους αναφέρουμε τους προβληματισμούς του παιδιού σχετικά με το σχολείο και να ζητήσουμε βοήθεια.
Η Σπουδαιότητα της 1ης Εβδομάδας
- Το πρωί πάντοτε αποχαιρετάμε το παιδί. Όταν το κάνουμε αυτό πρέπει να είμαστε ακριβείς, μα και φιλικοί συνάμα. Πρέπει το παιδί να καταλάβει πως τώρα είναι η ώρα για σχολείο . Ποτέ δεν πρέπει να το κοροϊδέψουμε αν κλάψει.
- Συζητάμε μαζί με το παιδί για το πως πέρασε την μέρα του στο σχολείο. Το ακούμε προσεκτικά χωρίς να κάνουμε κάποια άλλη δουλειά εκείνη την ώρα.
- Μόλις έρθουν τα νέα βιβλία, τα ξεφυλλίζουμε μαζί με το παιδί. Του δίνουμε παράλληλα ερεθίσματα για συζήτηση.
- Κάθε βράδυ, πριν κοιμηθούμε, βάζουμε μαζί με το παιδί , το ξυπνητήρι. Έτσι το προετοιμάζουμε για το πρωινό ξύπνημα.
- Φτιάχνουμε μαζί και το κολατσιό της επόμενης ημέρας. Κάνουμε το παιδί μέρος όλης της σχολικής διαδικασίας.